Ervaringen en beoordelingen

Er is een ervaring met “Air India Vliegervaringen”
  1. Air India: never again!!
    – Op zaterdag 10 april 2010 zouden wij om 10.00 uur vanaf Kathmandu met vlucht IC 414 vertrekken vanaf Kathmandu naar Delhi. Uiteindelijk vertrokken we pas rond 12.00 uur. Er werd geen enkele informatie gegeven over de aard van deze vertraging (“Bad weather”, “no radar”, “no plane”, iedereen zei wat anders).
    – Rond 14.00 uur kwamen wij aan in Delhi. Er was ons verzekerd, dat vlucht AI 111 van Delhi naar Londen, geplande vertrektijd 14.00 uur, op ons zou wachten. Bij aankomst bleek dit toestel ook nog aan de grond te staan, maar werd doodleuk verteld, dat het vliegtuig vertrokken was. Wat we ook probeerden, we mochten niet mee.
    – Al onze pogingen om met andere vluchten te vertrekken werden door Indiërs, die zich voordeden als vertegenwoordigers van Air India, gedwarsboomd. Probleem was, dat wij alleen in de transitruimte mochten verblijven. Wij konden niet zelf naar balies om te informeren over mogelijkheden bij bijvoorbeeld Lufthansa, British Airways of KLM (die ook nog vluchten naar Frankfurt, Amsterdam of Londen uitvoerden later op de dag). Dezelfde Indiërs zouden voor ons gaan kijken, maar kwamen steeds terug met de mededeling: “Planes are full”. Het lijkt ons sterk, dat alle vliegtuigen vol waren. Een Duitse, die in hetzelfde schuitje zat slaagde er wel in om via het thuisfront in Duitsland te boeken en met Lufthansa te vertekken.
    – Ons werd gesommeerd de nacht door te brengen in de transitruimte in Delhi. Omdat dit airconditioned was en wij niet over al te veel kleding beschikten, was het hier te koud om te slapen. Al onze verzoeken om dekens, kussens, matrassen werden op een zeer botte manier afgewezen. Er waren alleen slechtzittende stoelen beschikbaar. Uiteraard hebben we geinformeerd naar de mogelijkheid om (desnoods door dit zelf voor te schieten) te mogen vertrekken naar een hotel. Men weigerde zelfs hiervoor iemand te bellen. Er waren wel lounges, zelfs van Air India, maar daar mochten wij niet verblijven, omdat we geen business class vlogen of hiervoor een uitnodiging hadden. Een schandalige behandeling dus.
    – De volgende ochtend kwam de aap uit de mouw: onze stoelen van de dag ervoor waren vergeven aan reizigers, die ook vertraagd uit Kathmandu waren gekomen en 24 uur later met ons vliegtuig werden meegestuurd. Dit scheen al een aantal dagen de manier van werken van Air India te zijn. Wij werden uiteindelijk de volgende dag (dus exact 24 uur later op zondag 11 april 2010 om 14.00 uur) op vlucht AI 111 naar Londen gezet. Wij namen dus de plaatsen in van passagiers uit Kathmandu, die gepland vertraagd aankwamen, net zoals wij de dag ervoor. Een ronduit schandalige manier van oplossen van problemen over de ruggen van passagiers. Bij binnenkomst in het vliegtuig bleken de business seats nauwelijks bezet. Upgraden had dus gemakkelijk gekund voor vertraagde passagiers en had een dag eerder ook zeker gekund.
    – Nog enkele zaken: we hebben twee keer een karige maaltijd aangeboden gekregen (“lunch” en “diner”) en in de ochtend een omelet als ontbijt. Bij deze maaltijden werd ons alleen een kop thee aangeboden. Alle andere bestedingen moesten door ons zelf worden betaald. Geld pinnen konden we niet. We moesten dus alles betalen met euro’s tegen een zeer ongunstige koers.
    Uiteindelijk zijn wij met een vertraging van 24 uur aangekomen in Londen. Zondagavond konden wij niet meer naar Amsterdam, omdat men in Delhi geweigerd had een transit naar Amsterdam te regelen. Volgens Air India in Londen was dat mogelijk geweest, omdat om 20.00 uur nog een KLM-vlucht naar Amsterdam vertrok (wij waren om 18.40 in Londen). Wij moesten eerst onze bagage ophalen en daarna omboeken, waardoor wij voor deze vlucht te laat waren. In Londen werd ons wel een hotel aangeboden.

    Voor ons nooit meer Air India.

    ServiceCateringComfort
    Prijs / kwaliteit

Schrijf nu ook je ervaring (registreren niet nodig!)



- Vul hieronder de velden in.
- Shrijf in het tekstveld wat je ervaring is.

- Beweeg vervolgens je muis over de sterren en klik om te beoordelen.
Service
Catering
Comfort
Prijs / kwaliteit






  • Share